Hajk!

Jag har varit på "vuxenhajk".
"Vuxenhajk" går inte att jämföra med barn- och ungdomens hajker eller scoutupplevelser.
Här finns inga umbäranden om Ni förstår vad jag menar!?
Inget tält, inget granris på marken utan en bekväm dubbelsäng med sköna lakan och toa inne!
Jag gick i Linköping flickscouter, bara det, här på vår hajk fick vi beblanda oss med det andra könet!
 
Vi gick kanske 2 kilometer, det är lite pinsamt att erkänna men lite bidrog vädret, vi fick ställa in en skogsvandring med svampplockning.
Men vi förnekade oss inte bordets fröjder man blir både hungrig och törstig av alla naturupplevelser.
Vi upplevde en väldigt vacker del av Småland, så ögat fick sitt.
Och kan Ni tänka Er mitt i natten överaskades vi av ett vackert fyrverkeri, tänk vad dom kan i Småland.
Vilken Helg.
TACK!

 I vackra Småland, frågesport i kantarellmarker.
 Vi gjorde ett besök i Näs, Astrids barndomshem. På torget i Vimmerby förde en av hajkmedlemmarna ett samtal med Astrid.
Där fanns en shop oxå och jag tyckte det var ganska dyrt där!? Köpte ett par saker som ska bli presenter.

 Hajkmums från Mariannelund!
 
KRAM C

Kommentarer

Populära inlägg